donderdag 18 augustus 2011

Weekendje weg

Had iemand deze al gezien? De sleepover, bedoeld om de spullen te vervoeren die je nodig hebt bij een weekendje weg. Patroontje verkregen op de welbekende site, en dan het project -in tweevoud, of wat dacht je?- uitgewerkt.
Ik moet zeggen: een ambitieus project, waar je je perfectionistische oog beter even sluit (zoek de valse plooi), maar de weekendspullen kunnen er wel allemaal ruimschoots in. Ook is het misschien handig te vermelden dat er wel wat knutselwerk aan te pas komt, want er moet een plastieken bodem in (sjabloonvel bij de Banier, dikste soort) en pootjes. Deze pootjes zien eruit als splitpennen en worden in het patroon per 4, maximum per 6 gebruikt. Ik kan er al bij vertellen dat 8 pootjes geen overbodige luxe zijn om de bodem helemaal van de grond te houden. Stevige stof is ook wel degelijk aan de orde, maar dat lijkt me een overbodige mededeling. Verder zit er een voering in die alles mooi afwerkt (foto vergeten!).
Flinke tas: check! Nu nog... een uitstapje.

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk! En ook ideaal als naailes-zak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er inderdaad verre van simpel uit ! Knap hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer mooie tas! Denk dat ik dit patroon ook eens ga kopen en tegen november (dan gaan mijn man en ik op weekend) ga maken.... Ik zoek eerst wel een beetje tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel werk, maar wel hele leuke tassen !!
    Nu nog een weekendje plannen zodat je hem ook kan gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben echt zot van die tas, geweldig schoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, deze is super! Wat een fantastische combinatie van stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen