zaterdag 5 mei 2012

Sun Kissed Hat

Een gerespecteerde Britse weerkundige heeft onlangs gezegd dat het hier in Engeland een hete zomer zal worden. Toen dit patroon in de shop verscheen, wist ik meteen wat me te doen stond!
Ayden moet dit soort dingen niet op zijn hoofd (liever een stoere hiphopklak ofzo) maar Sophia wel, en dus...
Dit is het eerste testmodel. Ik had nog behoorlijke stukken Ikea-laken over, waar ik vorig jaar een omkeerbaar rokje uit had gemaakt. Het rokje past nog en dus bij deze een bijpassend zonnehoedje, dat -hoera!- volledig omkeerbaar blijkt te zijn, al staat dat nergens in het patroon vermeld. Een heerlijke verrassing! Het model zit dus ingenieus in elkaar; met een aanpasbare velcro-achterkant en ruimte voor een paardenstaart. De Australische bevolking (waar het patroon vandaan komt) gebruikt andere versteviging dan wij; aangezien ik hier maar twee vlieslines heb liggen (een H640 en een H250) werd het de H250, die wonderwel prima uitdraaide. Ik heb mijn modelletje helaas niet in de buurt, dus de foto's zijn niet je-van-het; het is het idee dat telt. Het patroon heeft het hoedje in vier maten, deze versie is medium en zou volgens mij moeten passen... we zullen zien!

En dan even tijd voor een kleine revelatie! Het hoedje op deze foto's dateert nog van voor de grote eureka, en heeft -zoals je kan zien- nog steeds heel lelijke steken. Intussen heb ik mijn machine zo ver onderzocht dat ik het euvel gevonden heb. Er is iets met de onderspoel waarbij de draad meestal niet "pakt". Ik heb nu gezien hoe ik de draad dan door handmatige ingreep kan laten "pakken" waardoor de draadspanning van de onderspoel weer bestaande is en de steken dus prima doorkomen. Houdt deze uitleg nog steek? Maakt niet uit; ik ben SUPERBLIJ met mijn fatsoenlijk werkende machine en de mooie steken!

9 opmerkingen:

  1. Wauw, leuk model. En hoeraaaaa voor de goed werkende machine. Goed gerief is al het halve werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niets zo frustrerend als een slecht werkende machine, dus ik ben blij voor je dat het allemaal opgelost is!
    En wat betreft die zonnehoedjes... Daar kan ik bij deze gietende regen nog nie aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eindelijk! Een hoedje waar de paardenstaart door kan! :-) Bedankt voor de tip... en wat een mooie combinatie van kleurtjes, schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé dat is een leuk hoedje ! Laat de zomer maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, zo mooi, dat hoedje!

    En dat weer … een hete zomer … voor héél Europa?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg!
    Ik snap direct je frustratie met je naaimachine.
    Laatst had ik zelf mijn lockmachine niet goed ingesteld. Hier ben ik de hele middag mee bezig geweest tot dat hij deed wat ik wou. En nu doet hij het gelukkig weer.
    Natuurlijk heb ik wel een foto gemaakt van de juiste instelling voorals ik perongeluk ergens aan zit.

    Is het patroon in meerder maten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, je vindt er vier maten in terug: S, M, L en XL, dus zowel voor kinderen als volwassenen. Ik heb hier maat M gebruikt, en denk -op het eerste zicht- dat het haar wel zal passen.

      Verwijderen
  7. Que bello me encanto,gracias x compartir

    BeantwoordenVerwijderen