maandag 20 februari 2012

Leve de breiclub!

Ik had al vermeld dat ik -wegens het gebrek aan naaiclubs- in breiclubje belandde. Heel fijne en gezellige mensen, maar mijn breivingers zijn zo groen! Ik kan steken opzetten, een rechtse en averechtse gebreid krijgen, maar dan hebben we het ongeveer gehad. Wel ben ik verliefd op mooie wol en heb ik er een voorraadje van liggen, al ligt het meeste nog in België. Binnenkort komen mijn ouders op bezoek en zal ik hier wat meer voorhanden hebben. Ik had me vorig jaar al eens aan een project gewaagd met Olympia-wol van Lana Grossa die ik moest-en-zou-hebben; het was een soort bolero met een kap. Eén mouw gebreid, en ermee gestopt. Eens hier aangekomen leek het me een goed idee om de uitdaging opnieuw aan te gaan en het af te werken. Na vele uren en zere handen kreeg ik een vormeloos, uitgelepen en doorhangend vod... dus met grote teleurstelling heb ik het hele project terug uitgetrokken en heb ik de prachtige wol weer op bolletjes gedraaid. Ik had iets eenvoudigers nodig; een dekentje bijvoorbeeld. Een kleintje, of voor een kleintje. En dat lukte wel.
De zijkanten van een breiwerk zien er niet zo mooi uit (ja, merkte ik voor het eerst!) en dus heb ik er twee rijen vasten rond gehaakt. En nu op zoek naar een volgend breiproject, want donderdag is het weer breiclub. De anderen zitten er rondom mij met flexibele rondbreinaalden, ingewikkeld patroonwerk, twintig verschillende kleuren draad... Ik heb nog veel leerwerk!

2 opmerkingen:

  1. Ga ervoor!! En herinner u hoe ik zelf de ALLER-eenvoudigste sjaal (dit kon echt niet mislukken volgens u) niet eens tot een goed einde bracht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou nog eens aan die bolero beginnen, en voor je alles weer uithaalt, eens wassen en plat te drogen leggen... Nu je hulp rondom jou hebt, kan je de uitdaging toch best aangaan ;-)
    Ik ben hier met zo een prym sock knitter kousen aan het 'breien'. Gaat tergend traag, en valt niet echt onder breien, maar kom, 4 priemen zag ik ook niet echt zitten...
    Lijkt me in ieder geval wel gezellig zo een breiclubje!

    BeantwoordenVerwijderen